3 hónap alatt majdnem 7.000 követő, 140.000 like , 350 felújítás tervező füzet letöltés és 3 munkamegkeresés. Eddig nagyjából ezek a tiktok eredményeink.
Augusztus végén döntöttünk úgy, hogy kipróbáljuk a tiktokot, miután az instagramon minden posztunk kb 10 emberhez jutott már csak el. Ezen a platformon 600.000 -hez. 600.000 e olyan emberhez, akiket érdekel a felújítás, a lakberendezés, vagyis amit mi nyújtunk.
Szuper. Vagy mégsem?
A tiktok előnye, hogy azt adja, ami téged érdekel
Az applikáció egyik legnagyobb varázsa, hogy az algoritmusa szemvillanás alatt kitapasztalja a használó viselkedését, ezért tökéletesen ki tudja szolgálni az igényeit, és csak olyan videókat rak ki neki, amik valóban érdeklik. Így azok a felhasználók, akik szívesen néznek szép házakat, érdeklődnek a felújítás és a lakberendezési ötletek iránt, hamar megtalálják, amit keresnek, így például minket is.
Egyre több magyar építőiparral foglalkozó fiók található a tiktokon. Vannak évek óta posztoló burkolók, parkettások, szigetelők és más építési vállalkozók, akik – amellett, hogy vicces és szórakoztató – de igen értékes szakmai videókat is kiraknak. És mind nagyon jól megférnek egymás mellett. Ha rájuk talál a felhasználó, részletes szakmai tudást és rengeteg ötletet találhat.
És az emberek , keresik az ilyen tartalmakat. Nem véletlen, hogy a tiktok az egyik legtöbbet letöltött applikáció a világon. Ahogy egyre jobban terjednek el ezek a felületek, úgy egyre többször halljuk egy-egy felújítás alatt is a mondatot a Megrendelőtől, hogy láttam a tiktokon...
Félreértés ne essék. A tervező füzeteinkben és minden cikkünkben mi is azt hangsúlyozzuk, hogy az ember a felújítást ne a bontással kezdje el, hanem először inspirálódjon. Egy felújítás legnagyobb ellensége a spontán ötletek. Amikor már zajlik a munka és akkor találunk ki új dolgokat. Ezek mindig plusz költséggel és plusz idővel fognak járni.
Szóval mindig mindenkit két dologra buzdítunk a felújítás konzultációinkon. 1. Inspirálódjon az interneten mi az, ami tetszik neki. 2. Mindent, amit látott az interneten fogadjon kételkedve.
A tiktok egyik legnagyobb hátránya, hogy válogatás nélkül ömlenek a fejünkbe a videók
A probléma az, hogy az értékes fiókok mellett, az algoritmus kipakolja a teljesen abszurd és a realitástól Makó távolságra álló videókat is. Persze megszűri a videókat a közösségi irányelvek szempontjából, de, hogy az most valóban értékes videó vagy egy totál baromság, azzal nem foglalkozik.
Így nekünk is volt videónk, ami szerzői jogsértés miatt letiltásra került, bezzeg az a videó, amiben a burkolatot csak ledobálják a padlóra minden nélkül, az simán elért több millió emberhez.
És emiatt sajnos a néző rengeteg olyan ötlettel és megvalósítással találkozik, ami a videón jól mutat, de a való életben nem kivitelezhető. Vagyis nem úgy kell szakszerűen kivitelezni.
De az is igaz, hogy mindennek, amit látunk látjuk az ellenkezőjét is.
Az egyik videónk például arról szólt, mi, hogy szigetelünk és miket ajánlunk, amikor hőszigetelési anyagot választ az ember. Egyik fontos szabályként azt említettük, hogy mindig szigetelési rendszert kell vásárolni. Majd az egyik kommentelő ennek épp az ellenkezőjét állította.
A nézők imádnak kommentelni a tiktokon. Főleg, ha más véleményen vannak, mint ami a videóban elhangzik. Ezek a kommentek többségében User 82346 és társaitól érkeznek, akik igazi név és arc nélkül kritizálnak mindenkit, aki próbál csinálni és mutatni valamit. A tiktok kommenteket olvasva kicsit olyan, mintha a rosszindulat lenne az új covid járvány.
A kommentelők többségéről sosem derül ki, hogy valóban ért -e ahhoz, amiről kommentel, de óriási meggyőződéssel tudják az elhangzottak ellenkezőjét állítani, vagy egyszerűen letudni azzal, hogy hülyeség.
Nagy komment port kavart az a videónk is, ahol azt mondtuk, hogy nem célszerű azt a kivitelezőt választani a munkára, aki például késik a felmérésről, aki nem méri le az ingatlant, meg nem is kérdez semmit az elképzelésekről, csak hasra ütéssel ad egy ajánlatot. Erre több olyan komment is érkezett, hogy „nagy mesemondók vagyunk” és biztosan nem jól dolgozunk.
Az ember – mert néha azt is elfelejtjük, hogy nem csak felhasználó fiókokkal, hanem élő emberekkel lépünk itt interakcióba - szívesen tanul az okos hozzászólásokból, vagy más nézőpontokból. De abból nem nagyon érthető mit kellene az embernek útravalóként magával vinnie, hogy azért nem dolgozik jól, mert időben odaér a megrendelőhöz a felmérésre. Akkor ne érjek oda időben?
Ha valaki valóban szeretne a tiktokról például információt találni a felújításához vagy bármilyen témához, nagyon érzékeny radarral kell rendelkeznie, hogy kiszűrje az igazat és jószándékot. Vagy eldöntse kinek hisz.
Az egyik videónk alatt kommentelő szerint a Schneider Asfora remek választása, a másik szerint egy ruppót se ér. De az egyik szerint a fürdőszoba átalakulásról felrakott előtte utána videónk szuper, a másik szerint hozzányúlni se kellett volna a fürdőhöz, mert a felújítás előtt szebb volt.
A tiktok az a hely, ahol köztünk emberek és az ízlésünk közötti különbségek élesen és egyértelműen megjelennek. Mert amíg az életben a legtöbben nem megyünk oda valakihez és mondjuk neki szemtől szembe, hogy hülyeség, amit mond, vagy csúnya a fürdőszobája, vagy nem jó a munkája minősége, addig ezt a közösségi médiában minden gond nélkül megtesszük. Kiírjuk magunkból a véleményünket, és a „na ezt most jómegmondtam „ érzéssel kicsit könnyebb lesz a lelkivilágunk a jelenlegi világ méretű globális stressz után. Hogy a másik oldal lelkivilágával mi történik, azzal ma már vajmi keveset foglalkozunk.
A tiktokra generálkivitelezőként azért jelentkeztünk fel, hogy új emberekhez is eljusson a létezésünk híre, hogy ötleteket adjunk a saját munkáink alapján felújítás előtt állóknak, hogy bizalmat adjunk a minket megkeresőknek azzal, hogy látják a korábbi munkáinkat. Mert ugye mind ismerjük az új mondást, hogy ami nincs fent a közösségi médián az nem is létezik.
Onnantól pedig, hogy létezel még világosabb lesz, hogy nem lehet mindenkinek tetszeni. Hogy vannak emberek, akik elmentik a videódat, hogy újra visszanézzék, és vannak, akik letiltanak, hogy sose lássanak többet. Vannak, akik rád bízzák az otthonuk felújítását és vannak, akik inkább nem. De az a feladat az életben, hogy megtaláld azokat, akik hasonlóak veled. Mert már Henry Ford is megmondta: „Ha összejövünk az a kezdet, ha összetartunk az a haladás, ha összefogunk az a siker. „